söndag 17 januari 2010

AOJ Radio Podcast


Som vanligt är jag efter; jag känner mig nästan lite gammalmodig när jag nu börjat använda mig en hel del av Podcasts, en upptäckt som jag, konstigt nog, jag gjorde för ett par veckor sedan. (Ehm.) Nu när alla redan vet allt om tjänsten, så kan jag, som en i alla fall lite insatt sate, rekommendera AOJ Podcast, vilket du som använder dig av iTunes kan få uppleva. Åh. Ja. Så hightech är jag. Allt du behöver göra är att öppna iTunes, klicka på "Avancerat" och sedan "öppna ljudström". Kopiera in "http://feeds.feedburner.com/AOJRadioPodcast" i rutan och så har du en podcast...sak... framför dig. Varför är jag så ivrig angående just den kanalen? Jo, AOJ Podcast är helt enkelt en podcast som Axis of Justice skapat. "Och vad är Axis of Justice?" kanske du tänker.
Axis of Justice är en non-profit organisation för social rättvisa skapad av musikerna Tom Morello ("Rage Against The Machine") och Serj Tankian. De vill helt enkelt få folk att öppna ögonen för krig, svält och orättvisa, och visar vad vi som individer kan göra åt saken. För att göra saken lite roligare har de helt enkelt kombinerat detta med artister, konserter och alla möjliga sorters musikstilar. I podcasterns spellista finns allt från Tool och Muse till flummig musik från Serj's egen far. Dessutom tas det bland annat upp diskussioner om politik, om det armeniska folkmordet som inträffade 1915 eller bara allmänt musikprat. Mycket mysigt faktiskt. Till alla Systemfans som vill höra Serj's ljuva stämma, inspelad för inte alls så länge sedan, vill jag tillägga att jag råder er till att lyssna på detta.

Inga kommentarer: